Leveransvillkor Grandiflora
grandiflora.se levererar inom Sverige med PostNord.
Vi behöver dela dina personuppgifter med PostNord- såsom ditt för- och efternamn, adressuppgifter för leverans, din e-post, samt ditt mobilnummer för avisering.
Alla våra paket och brev som väger under 2 kilo skickas spårbart som varubrev förstaklass. Paket och brev som väger över 2 kg skickas spårbart till ombud med tjänsten mypack collect. För att spåra ditt paket kan du ladda ner Postnords app.
Fraktpriser anges i kassan.
Leveranstider
Normalt sett sträcker sig leveranstiden mellan 2-4 vardagar men avvikelser kan förekomma. Vi gör allt vi kan för att du ska motta din order så snabbt som möjligt.
Höstlökar börjar skickas i början av september. Knölar och vårlökar börjar skickas i början av mars. Fröer skickas året om.
Förbeställningar:
Förbeställningar av höstlök levereras fr om början av september. Förbeställningar av barrotade pioner skickas fr om slutet av oktober. Förbeställningar av dahlior skickas fr om början av mars.
Transportskador
Vi kontrollerar alltid att alla varor håller högsta kvalitet innan vi skickar dem och alla våra lökar och knölar handplockas i samband med paketering.
Om emballaget på din försändelse har synliga, uppenbara skador vid leverans ber vi dig att fotografera försändelsen innan du öppnar den, sedan maila bilderna till oss till info@grandiflora.se. Detta ber vi dig göra snarast möjligt men högst 7 dagar från det att du mottagit din försändelse. Alla eventuella skador skall dokumenteras med tydliga bild/bilder.